Mediahuis, trotse partner.

In het kader van haar duurzaamheidsbeleid, richtte Mediahuis het IMPACT-programma op. Mediahuis ging op zoek naar initiatieven en organisaties die aansluiten op haar visie. In Digital for Youth vond ze een waardige partner.

Mediahuis is één van de leidende mediagroepen in België, Nederland, Ierland, Luxemburg en de Duitse regio Noordrijn-Westfalen. Als uitgever gelooft Mediahuis onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Sinds haar oprichting in 2013, heeft Mediahuis een sterk gediversifieerd portfolio van nieuwsmedia en digitale merken opgebouwd. De nationale en regionale nieuwstitels van Mediahuis voorzien dagelijks meer dan 10 miljoen lezers.

Aandacht voor duurzaamheid

Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van het beleid van Mediahuis. De groep ziet het als haar verantwoordelijkheid om sociale, ecologische en financiële doelen op elkaar af te stemmen. Zo verzekeren ze het succes van de organisatie op een verantwoorde en duurzame manier. 

Met deze insteek richtte Mediahuis het IMPACT-programma op. Deze focust op drie gebieden:

  1. Journalistiek die ertoe doet: Mediahuis wil met haar journalistiek een positieve impact hebben op mens en maatschappij. In een tijd waar fake news op de loer ligt, is onafhankelijke en pluriforme journalistiek meer dan ooit van belang.
  2. Ruimte voor talent: Mediahuis hecht veel belang aan de ontwikkeling en vitaliteit van haar medewerkers zodat hun talenten volop tot zijn recht komen. Daarnaast zet Mediahuis de nodige stappen om te groeien tot een meer diverse en inclusieve werkgever.
  3. Groene transitie: de ecologische voetafdruk van Mediahuis ligt onder het vergrootglas. Het doel is om tegen 2030 de CO2-uitstoot met meer dan 50% te verminderen. Om dit te bereiken, engageerde Mediahuis zich tot het stellen van Science Based Targets.
 
 

Samenwerking met Digital for Youth

‘Standaard wordt het ICT-materiaal binnen Mediahuis elke 5 jaar vervangen. Op die manier zorgen we ervoor dat het ICT-materiaal up-to-date is met de nieuwste technologieën waar onze business nood aan heeft’, vertelt Jonas Tielens, Service Line Owner binnen de Technology & Product Studio, de technologieorganisatie van Mediahuis. Het afgeschreven ICT-materiaal doneert Mediahuis aan Digital for Youth. Dit past voornamelijk binnen de focus op een groene transitie van het IMPACT-programma. Het afgeschreven ICT-materiaal wordt op een ecologische manier hergebruikt en gerecycleerd.  

Eén van de prioriteiten van Mediahuis is dataveiligheid. Mediahuis heeft in Digital for Youth een betrouwbare partner gevonden. Het afgeschreven ICT-materiaal wordt namelijk verwerkt door onze professionele refurbishment partner CTG Circular. Het proces werd duidelijk omschreven en na de data wipe ontving Mediahuis een officieel certificaat. 

Ondertussen staat de teller op bijna 500 laptops die Mediahuis vorig jaar doneerde. Deze donatie heeft een aanzienlijke impact gehad op onze #StandWithUkraine actie. Het Digital for Youth-team is heel trots dat we zo’n mooie samenwerking mogen meemaken. Bij deze willen we Mediahuis bedanken voor het vertrouwen.